SUMMER FALL 22 CAMPAIGN

To celebrate the release of Pieter Mulier’s Summer Fall 2022 new collection, Alaïa commissioned photographer Willy Vanderperre and stylist Olivier Rizzo to shoot the campaign.

In the refined and minimal decor of a studio, the interaction between light and shadow puts emphasis on the powerful density of Pieter Mulier’s late creations.

The black and white images — typical of Willy Vanderperre’s recognizable style, with its unique chiaroscuro inspired by Flemish painting — reveal the strong contrast between the different volumes and shapes deployed by the clothes and accessories of Alaïa’s Summer Fall 22 collection such as le Papa — Alaïa’s new iconic bag — the crinoline dress, the lace dress or the Heart shoes.

Willy Vanderperre’s images provoke a play of echoes between the bodies and the clothes. A game of asymmetry and sizing that pushes the limits of creation. Graphic lines that highlight the silhouette. More volume and more amplitude — symbols of this new collection.

We recognize the faces of Mona, Mirthe and Victoria who walked for the first two shows of Pieter Mulier at Alaïa. This intimacy between the creator and the models is a hallmark of Alaïa’s history. It creates a strong and authentic bond that is reflected in the clothes. The girls wear them like a second skin, with confidence and ease.

They become the incarnation of the Alaïa women. Combining sexiness, elegance and power. Highly feminine, free and assertive. Always in motion.

Pour célébrer la nouvelle collection Summer Fall 22 de Pieter Mulier, Alaïa a demandé au photographe Willy Vanderperre et au styliste Olivier Rizzo de réaliser la campagne.

Dans le décor épuré et minimal d’un studio, l’interaction entre la lumière et l’ombre souligne la densité des dernières créations de Pieter Mulier.

Les images en noir et blanc — typiques du style si reconnaissable de Willy Vanderperre, avec son clair-obscur inspiré de la peinture flamande — révèle le contraste profond entre les volumes et les formes des vêtements et accessoires de la collection Summer Fall 22 d’Alaïa tels le Papa — nouveau sac iconique d’Alaïa — la robe crinoline, la robe en dentelle ou les chaussures Cœur.

Les images de Willy Vanderperre provoquent un jeu d’échos entre les corps et les vêtements. Un jeu d’asymétrie et de dimensions qui repoussent les limites de la création. Des lignes graphiques qui soulignent la silhouette. Toujours plus de volume et d’amplitude — symboles de cette nouvelle collection.

On reconnaît les visages de Mona, Mirthe et Victoria qui ont défilé pour les deux premiers show de Pieter Mulier chez Alaïa. Cette intimité entre le créateur et les mannequins est un signe distinctif propre à l’histoire d’Alaïa. Elle fonde un lien fort et authentique qui se retrouve dans les vêtements. Les filles les portent telle une seconde peau, avec confiance et aisance.

Elles deviennent l’incarnation des femmes Alaïa. Sexy, élégantes, puissantes. Très féminines, libres et avec de l’assurance. Toujours en mouvement.

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Pauline Agostini

Léo Capelani