ALAÏA SUMMER FALL 23

Pieter Mulier’s fourth collection is an exploration of the meaning of Alaïa – its anatomy, its psychology, its soul.

A collection structured around the celebration of the curve — a universal shape that praises the essence of femininity.

Couture becomes sculpture, garments are shaped directly on the bodies, textures recall a second skin, influences are multiple — from Alaïa’s Tunisian origins to Pieter’s singular inspirations.

The SF23 collection was presented into Pieter Mulier’s own home in Antwerp.
The clothes, like the space, are intimate, personal.

The selfies became a ritual at Alaïa, used for the third season to reveal the looks.
Like a spontaneous gesture of pure beauty.

Taken by the girls themselves, the selfies capture the profound sense of the whole collection. From the most emblematic silhouettes. To the newest accessories — belts, shoes, gloves. And the iconic Coeur bag transformed into a minaudière in a new metal version inspired by the dazzling light of a jewel.

For the first time, the girls also used a camera backstage.
The film shares a rare vision of the collection through the subjective eyes of these essential protagonists.
With a raw energy and an instinctive point of view.

Together, the selfies and the film offer an intimate panorama of the SF23 collection by Pieter Mulier.

La quatrième collection de Pieter Mulier explore le sens profond d’Alaïa — son anatomie, sa psychologie, son âme.

Une collection structurée autour de la célébration de la courbe — une forme universelle qui loue l’essence de la féminité.

La couture devient sculpture, les habits sont directement façonnés sur les corps, les textures rappellent une seconde peau, les influences sont multiples — des origines tunisiennes d’Alaïa aux visions singulières de Pieter.

La collection SF23 a été présentée dans la maison de Pieter Mulier à Anvers.
Les vêtements, comme l’espace, sont intimes, personnels

Les selfies sont devenus un rituel chez Alaïa, utilisés depuis trois saisons pour révéler les looks.
Tel un geste spontané de pure beauté.

Pris par les filles elles-mêmes, les seflies capturent le sens profond de la collection. De ses silhouettes les plus emblématiques. Aux tout derniers accessoires — ceintures, chaussures, gants. Et l’iconique sac Cœur transformé en minaudière dans une nouvelle version en métal inspirée par la lumière éblouissante d’un bijou.

Pour la première fois, les filles ont aussi utilisé une caméra backstage.
Le film montre une rare vision de la collection à travers le regard subjectif de ces protagonistes essentiels.
Avec une énergie brute et un point de vue instinctif.

Ensembles, les « selfies » et le film offrent un panorama intime de la collection SF23 par Pieter Mulier

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