ALAÏA NEW BOND STREET FLAGSHIP

Reconceived under the creative direction of Pieter Mulier, Alaïa’s boutique at 139 New Bond Street unveils a new intimate space where the latest creations of the House blend with a unique selection of artworks and design pieces.
The new ground floor recreates the curves and the lines inspired by the repertoire of the House with central stair that divides and illuminates the space. At the entrance, a giant wood counter reveals the latest accessories and the new essentials of the House. A glass showcase cabinet designed by Axel Einar Hjorth unveils an exceptional couture piece, the quintessence of the Alaïa savoir-faire that immediately catches the eye.
On the first floor, a sofa and four armchairs by René Drouot offer an intimate and cosy space. Like a privileged enclave to give rise to the encounter between bodies and clothes. Against the wall, plexiglass boxes reveal, under a neat light, the new emblematic Alaïa shoes.
On the second floor, a kitchen, inspired by the pure lines and materials of industrial design will open its doors at the end of March. A place devoted to exchanges, encounters and discoveries that recreates Alaïa’s warm conviviality and singular family atmosphere that have shaped the House’s history.
New iconic design pieces have been added to Marc Newson’s Pelota lamps and the concrete floor: chairs by Gerrit Rietveld, Gio Ponti and Franco Albini, stools by Philippe Starck and tables by Shiro Kuramata.
To celebrate Alaïa’s unique bond with art and design, Pieter Mulier has curated a selection of works by some of his favourite artists: a painting by Sterling Ruby, a large collage painting by Steven Shearer, three portraits by Thomas Ruff and a picture by Sarah Lucas.
A unique way to combine Pieter Mulier’s visions with Alaïa’s refined codes. And to recreate an intimate space dedicated to beauty.

Repensée sous la direction créative de Pieter Mulier, la boutique Alaïa du 139 New Bond Street dévoile un nouvel espace intimiste où les dernières créations de la Maison rencontrent une sélection unique d’oeuvres d’art et de pièces de design.
Le nouveau rez-de-chaussée recrée les courbes et les lignes inspirées du répertoire de la Maison avec un escalier central qui divise et illumine l’espace. À l’entrée, un grand comptoir en bois révèle les derniers accessoires et les essentiels de la Maison. Une vitrine de verre conçue par Axel Einar Hjorth dévoile une pièce couture exceptionnelle, la quintessence du savoir-faire Alaïa offerte au premier regard.
Au premier étage, un canapé et quatre fauteuils de René Drouot dessinent un espace intimiste et cosy. Telle une enclave privilégiée qui donne naissance à la rencontre entre les corps et les vêtements. Contre le mur, des structures en plexiglas présentent, sous une lumière élégante, les nouvelles chaussures emblématiques Alaïa.
Au deuxième étage, une cuisine, inspirée des lignes pures et des matériaux du design industriel, ouvrira ses portes à la fin du mois de mars. Un lieu dédié aux échanges, aux rencontres, aux découvertes, et qui recrée la convivialité chaleureuse et l’esprit de famille qui ont façonné l’histoire d’Alaïa.
De nouvelles pièces iconiques de design ont été ajoutées aux lampes Pelota de Marc Newson et au sol en béton: des chaises de Gerrit Rietveld, Gio Ponti et Franco Albini, des tabourets de Philippe Starck, des tables de Shiro Kuramata.
Pour célébrer le lien singulier entre Alaïa et les arts, Pieter Mulier a sélectionné un choix d’oeuvres parmi ses artistes favoris : une peinture de Sterling Ruby, une grande peinture-collage de Steven Shearer, trois portraits de Thomas Ruff et une photographie de Sarah Lucas.
Une façon unique de mêler la vision de Pieter Mulier avec les codes épurés d’Alaïa. Et de récréer un espace intimiste dévoué à la beauté.

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